זה המקום להתעדכן ולהרחיב את הידע על מדיניות חברתית כלכלית.

לראות את הנולד 3 – הכנס השנתי השלישי: מדיניות החינוך בגיל הרך בעת מלחמה

שר החינוך, יואב קיש התחייב: "אעביר עודף תקציבי להדרכות חינוכיות בגיל הרך". מאות אמהות מקהילת הגיל הרך השמיעו את קולן בכנסת. השינוי החברתי בעיצומו, גם בתקופה מאתגרת זו.
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שר החינוך יואב קיש
שר החינוך, יואב קיש

גם בתקופה מאתגרת זו, אנו בעמותת 121, מאמינים כי יש צורך ואפשרות לקדם שינוי חברתי, וזה בדיוק מה שעשינו אתמול בכנסת. אתמול היה רגע של אור משמעותי עבורנו בכנסת, בתוך תקופה קשה בחיינו ובחיי כולנו.

מאות משתתפות, האמהות של קהילת הגיל הרך, הגיעו להשמיע את קולן בכנס "לראות את הנולד 3" בנושא מדיניות החינוך בגיל הרך בעת מלחמה. את הכנס יזמו ח"כ נעמה לזימי, ח"כ יוסף טייב, ח"כ קטי שטרית וח"כ נאור שירי בשיתוף עם מכללת אורנים ואנו בעמותת 121.

הכותרת המרכזית מהכנס הייתה ההתחייבות של שר החינוך, יואב קיש, שהבטיח כי עודף תקציבי יועבר להדרכות חינוכיות בגיל הרך.

השר קיש אמר: "ראשית, כאב לי שהתוכנית שבה רציתי להכפיל את ההשקעה מ-200 מיליון שקלים ל-400 מיליון הושהתה בגלל הקיצוצים והמלחמה. אני מחוייב לצמיחה, היא הכרחית, אבל ישראל בתקופת מלחמה וקיצוצים, וצריך לקחת החלטות קשות, זו אחת מהן. אני יכול לומר שראיתי שיש חוסר ביצוע גם בשעות שניתנו היום לרשויות שלא ממש קרו ואני בכל מקרה את העודף התקציבי אעביר לשנת לימודים תשפ"ה כדי שינוצל.״

זו הבטחה חשובה, ואנו כמובן נמשיך לפעול כדי שהיא תמומש.

הכנס איפשר לקהילת הגיל הרך להשמיע את קולה ודאגתה במשכן הכי חשוב במדינה. הראנו לחברי הכנסת שיש קהילת גיל רך בישראל, שיש לה פנים וקולות, שהיא דואגת וזועמת, ושיש לה כוח. מעבר להבטחות ששמענו בכנס, אנחנו בטוחים שהוא יהדהד הלאה, ייצר מומנטומים חדשים ויביא לשינויים. אבן דרך חשובה במרתון המתמשך שלנו ליצירת קהילה, השפעה ושינוי חברתי אמיתי, למען דור העתיד של מדינת ישראל.

תודה מעומק הלב לכל שותפות מטה ״בידיים טובות״ שבאו עד לכנסת בתקופה הקשה הזו. תודה גדולה לשותפים שלנו להובלת הכנס ממכללת אורנים, מקרן ברכה ומקרן יד הנדיב. תודה ליעל אודם על הנחייה משובחת.

תודה מיוחדת ליקותיאל משי, מנהל קידום המדיניות וקשרי ממשל שלנו ב-121, לשירה לורנץ ריינר, מקדמת המדיניות שלנו ב-121 שהובילה את ההכנות לכנס ביחד עם ליאת עילם, סמנכ״לית העמותה, ועם נועם חוגי, הדובר שלנו. תודה גדולה לכל חברי הצוות של 121.

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

פרסומים נוספים

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

עשוי לעניין אותך...

תגובות

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת