זה המקום להתעדכן ולהרחיב את הידע על מדיניות חברתית כלכלית.

תיקון היסטורי: תלמידים בבתי ספר לנוער בסיכון יקבלו לראשונה ארוחות חמות

יקרות ויקרים, אני שמחה ומתרגשת לשתף אתכם ברגע של הכרת תודה, סיפוק וגאווה במהלך שהובלנו ושהביא את משרד החינוך להיענות לבקשתנו להקצות תקציב לארוחות לתלמידים בבתי ספר על יסודיים לנוער בסיכון.
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

לאחר יותר מארבע שנים של מאמצים עם הממשלה לקדם תוכנית הזנה למאות בתי ספר לנוער בסיכון, יחד עם עשרות שותפינו בפורום ״מתכון להצלחה״, אנו מברכים על כך שמשרד החינוך החליט לספק ארוחות צהריים חמות לכ-17,000 תלמידים בבתי הספר אלו. פרויקט אשר יחל לפעול כבר בימים הקרובים.

אנחנו מודים לכל הגורמים שקידמו את המהלך ובראשם: שר החינוך, יואב קיש, יו"ר ועדת החינוך, יוסף טייב, אינה זלצמן, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המינהל הפדגוגי במשרד החינוך, חיים מויאל, מנהל האגף לחינוך ילדים ונוער במצבי סיכון במשרד החינוך, ואסיף קזולה, ראש מטה שר החינוך.

ניוזלטר - פרסום הישג מתכון להצלחה

איך הכל התחיל?

יחד עם השותפות שהקמנו, מתכון להצלחה – הפורום לקידום הזנה בחינוך, בה חברים 18 ארגונים חינוכיים וחברתיים, פעלנו מאז 2020  לשכנע את משרד החינוך לאמץ לראשונה תוכנית הזנה ממשלתית לתלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים לנוער בסיכון.

באוקטובר 2022 התוכנית החלה לפעול בחינוך העל-יסודי בחברה הערבית בלבד, בעלות של חמישה מיליון שקלים בשנה. מהתוכנית נהנים מדי יום כ-5,000 נערים ונערות בסיכון.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל החריפה המצוקה בבתי הספר לנוער בסיכון, במיוחד בצפון ובדרום ובפריפריה החברתית והגאוגרפית. המשבר הכלכלי שנלווה למלחמה הביא נערים ונערות חדשים להתמודדות עם חוסר ביטחון תזונתי, ועל כן הצורך בארוחות הפך לרחב ואקוטי יותר.

מאז ועד היום, המשכנו להציף את המצב בשטח למקבלי ההחלטות בממשלה ובכנסת וכן ברמה הציבורית, במטרה לשכנע את המדינה להשקיע את התקציב הנדרש כדי שאף נער ונערה לא יאלצו לוותר על לימודים בעקבות רעב.

מוזמנים לצפות ולקרוא באתר שלנו על הפעילות החשובה שהובלנו יחד עם שותפנו לאורך השנים!

מחקרי שטח, שיחות עם תלמידים, מנהלים ומורים, דיונים עם חברי השותפות, כתיבת ניירות מדיניות, השתתפות בעשרות ועדות בכנסת, קידום עשרות תחקירים וכתבות בתקשורת, ופעילות ברשתות החברתיות כדי להגדיל את הלחץ הציבורי – עשו את שלהם!

תודה גדולה לתומכים ולשותפים שלנו ב"מתכון להצלחה" לאורך השנים!

מזון – תגובה יהודית לרעב, קרן מאור, חברת מגה אור, פרויקט אורנשטיין, חברת שטראוס, ברנקו וייס, עתיד, נעמת, עמל, איגוד מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, ארגון ההורים הארצי, מועצת התלמידים והנוער הארצית, המועצה לשלום הילד, לוקחים אחריות, לקט, נבט, ועדת המעקב לענייני חינוך בחברה הערבית, ועד ההורים בחברה הערבית, עמותת מהיום, לשכת עורכי הדין בישראל.

מהיום אלפי תלמידים יממשו את זכותם הבסיסית לביטחון תזונתי, שנשללה מהם עד כה. ארוחות הצהריים הן חבל הצלה לנוער בסיכון. הן חיוניות להתמדתם ולהצלחתם בלימודים, להתפתחותם התקינה ולבריאותם.

מדובר בתיקון היסטורי שיקדם שוויון הזדמנויות ויאפשר לכל התלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם ולבנות לעצמם עתיד טוב יותר.

בתקווה לבשורות טובות גדולות עוד יותר, טלי

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

פרסומים נוספים

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

עשוי לעניין אותך...

תגובות

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת