מיליון אזרחים ואזרחיות נמצאים היום מעל גיל הפרישה. הם בריאים ופעילים מאי פעם. לפי הסקר החברתי של הלמ״ס, 68% מבני 60-74 חיים בבריאות טובה (זה היה הנתון ל-2018, והמספר הזה עולה כל שנה). אלא שרק מיעוטם מצליחים להשתלב בעבודה. גילנות ודעות קדומות חוסמות את דרכם לעבודה, למרות שמחקרים מוכיחים כי אין להם בסיס. להפך – לעובדים מבוגרים יש יתרונות רבים בעבודה.
חסם נוסף לעבודת מבוגרים הוא הקיזוז של קצבת הזקנה, שמשמעותה בפועל מס על עבודה שעשוי להגיע לכ-104%! זה גורם לבני ובנות הגיל השלישי רבים לוותר על העבודה.
התוצאה היא שרק שליש מבני הגיל השלישי עובדים. למרות שרבים מהם יכולים ורוצים לעבוד גם כדי להימנע מחיים בדלות וגם כדי להישאר פעילים מכל הבחינות.
נתוני תוחלת החיים מעודכנים לשנת 2018 ולקוחים מאתר הלמ"ס, לוח 3.5, "תוחלת חיים לפי מין, דת וקבוצת אוכלוסייה", השנתון הסטטיסטי לישראל לשנת 2018.
נתוני ההכנסות מעבודה או מפנסיה לקוחים מעיבוד של מרכז אדוה לנתוני סקר ההוצאות וההכנסות של משקי בית של הלמ"ס לשנת 2017, נשים מעל גיל 62 וגברים מעל גיל 67.
המדיניות הממשלתית יכולה וצריכה לשנות מצב זה מקצה אל קצה, ולאפשר את המשך התרומה של המבוגרים לכלכלה ולחברה. כך, למשל, יכולה הממשלה להחליט על שינוי התנאים לקבלת קצבאות זקנה, כך שאלו ינתנו במלואן גם למי שיוצא לעבודה.
בנוסף, יכולה הממשלה להנהיג תמריצים כלכליים למעסיקים כדי שהם יתנו צ׳אנס ויקחו מבוגרים לעבודה. כמו כן, ניתן לבטל את חובת גיל הפרישה ולאפשר למי שיכול ורוצה להמשיך ולעבוד.